case study.
Automatizácia procesov - mimoriadne ukončenie zmlúv
Case study
|
rok 2023
UniCredit Leasing Slovakia, a.s.
UniCredit Leasing Slovakia, a.s. je jednou z popredných lízingových spoločností na Slovensku.
Sústreďuje sa na lízing osobných automobilov, dopravnej techniky, strojov a zariadení.
Východisková situácia
Zamestnanci klienta boli pred nasadením automatizácie do procesu mimoriadneho ukončovania zmlúv vyťažení manuálnym spracovaním požiadaviek.
Denne vytvárali zákazníci desiatky žiadostí o ukončenie, pričom spracovanie jednej žiadosti predstavovalo kontrolu zmluvy, evidenciu žiadosti v systéme spolu s vykonaním príslušných zmien a odoslanie vygenerovanej kalkulácie a iných dokumentov klientovi. Zamestnanci museli následne kontrolovať úhradu finálnej platby v tomto procese, kde bolo potrebné kontrolovať stovky zmlúv.
Po úhrade platby bolo naďalej potrebné zmluvu ukončiť. To pre zamestnancov znamenalo opäť ďalšie evidencie, úpravy zmluvy v ERP systéme a odoslanie ďalších potrebných dokumentov súvisiacich s ukončením zmluvy. Spracovanie a ukončenie jednej takejto zmluvy trvalo 30 minút, no niekedy aj viac, v závislosti od špecifických operácií v zmluve.
- žiadosti o ukončenie zmluvy prichádzali z rôznych zdrojov (neštruktúrované emaily, telefonáty)
- dlhá doba odozvy na žiadosti klientov, čo viedlo k nespokojným telefonátom
- desiatky žiadostí denne
- manuálne, opakujúce sa, časovo náročné úkony
- zamestnanci boli nútení manuálne kontrolovať údaje pre veľké množstvo zmlúv
Zadanie od klienta
Nasadením automatizácie požadoval klient dosiahnuť tieto ciele:
- urýchliť dobu odozvy na žiadosti zákazníkov
- dosiahnuť 90% a vyššiu úspešnosť spracovania žiadostí
- zvýšiť pracovnú efektivitu
- znížiť chybovosť spôsobenú ľudským faktorom
- odbremeniť zamestnancov
Riešenie
Proces zadefinovaný zákazníkom bol najskôr zanalyzovaný. Výstupom analýzy boli všetky dôležité údaje o procese a návrh optimalizácie. Optimalizácia slúžila k nahradeniu nepotrebných krokov a urýchleniu tých dlhotrvajúcich. Nasadenie automatizácie pre klienta nakoniec predstavovalo:
- zriadenie webového formulára pre zjednotenie formy získania vstupných údjaov
- nasadenie RPA robota, ktorý kontroluje a spracúva žiadosti v internom systéme
- v prípade akejkoľvek výnimky sú príslušné informácie zasielané na špecifické osoby
- RPA robot v pravidelných intervaloch kontroluje úhrady na daných zmluvách
- RPA robot notifikuje zamestnancov aj klientov o všetkých zmenách a potrebných aktivitách
- papierová forma zmluvnej dokumentácie bola nahradená elektronickou dokumentáciou, ktorú RPA robot ukladá priamo na dokumentový server
- vytvorenie webového reportu pre náhľad na položky spracované robotom
- rozšírenie procesu o poskytnutie a schvaľovanie zliav
Výstup
• žiadosti o ukončení sú spracované do niekoľkých minút od prijatia
• zamestnanci riešia len výnimky, o ktorých ich informuje RPA robot
• RPA robot denne kontroluje stav záväzkov v príslušných zmluvách
• úspešnosť spracovania RPA robotom sa pohybuje na úrovni 97 %
• zmluvy sú ukončené v pravidelných časových intervaloch po prijatí platby
• výrazná úspora nákladov vďaka digitalizácií procesu
V prípade, že riešite podobný problém, kontaktujte nás cez náš kontaktný formulár.